.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گلستان همچنان در پله های آخر مسکن مهر

خانه دار شدن برای افراد بی خانه همانند رویایی است که با اجرای طرح مسکن مهر در برخی مناطق از جمله گلستان به واقعیت مبدل شده است ولی همچنان استان گلستان در این بخش جزء 10 استان آخر کشور به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، به رغم آنکه ساخت مسکن مهر در گلستان در سالجاری نسبت به سال قبل با رشد چشمگیری روبرو بوده است اما همچنان جزو 10 استان آخر کشور در این زمینه است و رتبه گلستان در سالجاری از رتبه 29 در مسکن مهر به رتبه 22 رسید که البته با صعود پله ای در این بخش مواجه بوده است.
از زمان شروع طرح مسکن مهر در استان گلستان بیش از 70 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که پس از پالایش و بررسی های صورت گرفته، اکنون 28 هزار نفر واجد دریافت مسکن مهر هستند.

از مجموع شهرهای گلستان 16 شهر دارای جمعیت زیر 25 هزار نفر است که متولی ساخت مسکن مهر در این مناطق بنیاد مسکن و در سایر شهرها، مسکن و شهرسازی پیگیر امور است.

براساس اعلام مسئولان، تا پایان سالجاری حدود چهار هزار واحد مسکن مهر در استان بهره برداری می شود که دو هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار و بقیه در شهرهای پائین 25 هزار نفر جمعیت خواهد بود.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان گلستان در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان، افزود: تاکنون حدود 18 هزار واحد مسکونی مهر در استان پی ریزی شده و حدود چهار هزار واحد دیگر هم تا پایان مهر ماه به اتمام می رسد.

پرهام جانفشان افزود: تا پایان مهرماه سالجاری فونداسیون 22 هزار واحد مسکن مهر در استان اجرا می شود و بقیه نیز بزودی شروع می شود.

وی اظهار داشت: در مجموع ساخت حدود 22 هزار واحد مسکون مهر استان شروع شده است و رشد اجرای این طرح مطلوب شده است.

وی به زمین مورد نیاز اجرای طرح اشاره کرد و افزود: به ازای هر 100 واحد مسکونی یک هکتار زمین مورد نیاز است و تاکنون 220 هکتار زمین در استان تهیه شده است.

جانفشان افزود: در همه شهرهای استان عملیات اجرایی مسکن مهر شروع شده است و پیشرفت کار بسیار خوب است و در شهرهای گنبد، فاضل آباد و کلاله در آذر ماه افتتاحیه هزار واحد مسکن مهر را شاهد خواهیم بود.

رئیس مسکن و شهرسازی گلستان عنوان کرد: در گرگان نیز حدود 300 واحد از مجتمعهای خودمالک در آذر ماه افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تابحال برای اجرای این طرح هزار میلیارد ریال تسهیلات داده شود که برابر با بودجه عمرانی تخصیص یافته در استان است.

رئیس مسکن و شهرسازی گلستان خاطرنشان کرد: تا پایان امسال در مجموع دو هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر و دو هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر افتتاح خواهد شد.


وی یادآور شد: مجموعه واحدهایی که شروع شده و تا پایان سال آینده افتتاح می شود، 22 هزار واحد مسکونی است.


پرهام جانفشان عنوان کرد: با وضعیت حمایتی که استاندار و وزیر مسکن و شهرسازی، انجام می دهند در هیچ شهر مشکل خاصی وجود ندارد.

رئیس مسکن و شهرسازی گلستان به بحث زمین مسکن مهر در استان اشاره و اضافه کرد: بحث تامین زمین با تزریق اعتبارتی که از طریق وزارت مسکن دارد انجام می شود حل شده و در همه شهر ها در حال انجام است.

وی به قیمت و هزینه انجام شده مسکن مهر در استان اشاره کرد و افزود: هر واحد 75 متری مسکن مهر در مرکز استان در شهر گرگان با تکنولوژی نوین و صنعتی 32 میلیون تومان تمام می شود.

وی افزود: این مقدار با احتساب هفت میلیون تومان آورده متقاضیان است که در سه قسط به سازنده پرداخت می شود و 25 میلیون تومان وام صنعتی سازی نیز در گرگان پرداخت می شود.

وی یادآور شد: در شهرهای دیگر استان، به دلیل اینکه تعداد طبقات کمتر بوده یا سیستم صنعتی نبوده، قیمت مسکن مهر متغییر است و از 30 میلیون تومان تا 32 میلیون تومان در نوسان است.

وی عنوان کرد: اکثر واحدها در شهرهای بالای 25 هزار نفر بصورت آپارتمانی و در شهرهای زیر 25 هزار نفر بصورت 2 واحدی است.

مسکن مهر گلستان نیازمند تک ماده

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، ارائه این آمارها از سوی متولیان امر در حالیست که هنوز بسیاری از متقاضیان، ناباورانه به طرح مسکن مهر در استان می نگرند و مشکلات نیز موجب دلسردی برخی متقاضیان شده است.

مشکلات مربوط به ضمانت برای دریافت تسهیلات و نداشتن سهم آورده از دیگر مسائلی است که نیازمند تدبیر اصولی از سوی متولیان امر برای رفع مشکلات است.

ضمانتهای زنجیره ای یا داشتن ضامن کارمند از جمله مسائلی است که واقعیت خانه دار شدن مسکن را برای برخی افراد بی خانه همچنان به رویا مبدل کرده است.

با بررسیهای بعمل آمده در خصوص مسکن مهر استان، یکی از عوامل موثر طولانی شدن این طرح، تأخیر در تحویل زمین به شرکتهای تعاونی بوده است.

همچنین 10 درصد اراضی مسکن مهر تامین شده گلستان دارای معارض است و نامناسب بودن زمین و عدم آمادگی زیرساختهای زمینهای واگذار شده، موجب اختلال در روند اجرای پروژه شده است.

مسکن مهر گلستان نیاز به تک ماده دارد، بدین صورت که مجموعه توان مدیریتی استان به سویی حرکت کند که بتواند منابع اعتباری خرید و تأمین زمین مسکن مهر را از طریق مسکن و شهرسازی پایدار کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.